Nowy podatek dochodowy od obiektów komercyjnych i podatek od nieruchomości
– budynek – problemy definicyjne w podatku od nieruchomości, wyrok TK z 13 grudnia 2017 r.
– podstawa opodatkowania w podatku minimalnym
– rodzaje budynków objętych podatkiem, obiekty nieprzydatne, obiekty pomocnicze, wielość budynków etc.
– minimalny podatek dochodowy a „zwykły” podatek dochodowy, podatnik
Termin: 24.04.2018 r. / Miejsce: Warszawa
Termin: 27.04.2018 r. / Miejsce: Katowice
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przedstawienie nowego podatku dochodowego od obiektów komercyjnych oraz podatku od nieruchomości. Szczegółowo zostaną omówione m.in. budynek – problemy definicyjne w podatku od nieruchomości, wyrok TK z 13 grudnia 2017 r., podstawa opodatkowania w podatku minimalnym, rodzaje budynków objętych podatkiem, obiekty nieprzydatne, obiekty pomocnicze, wielość budynków etc., minimalny podatek dochodowy a „zwykły” podatek dochodowy
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest do dyrektorów finansowych, głównych księgowych, księgowych, specjalistów do spraw podatkowych, osób rozliczających podatek dochodowy od obiektów komercyjnych i podatek od nieruchomości, przedstawicieli biur rachunkowych oraz innych osób zainteresowanych tematyką zmian w zakresie nowego podatku dochodowego od obiektów komercyjnych i podatku od nieruchomości.
PROGRAM
1. Budynek – problemy definicyjne w podatku od nieruchomości
a) dach- cały czy tylko kawałek?
b) związek z gruntem
c) wydzielenie z przestrzeni
d) budynki wypełnione urządzeniami po wyroku TK z 13 grudnia 2017 r.
e) silosy, zbiorniki itp.
2. Budynek w podatku minimalnym od obiektów komercyjnych; rodzaje budynków objętych podatkiem.
3. Opodatkowanie podatkiem od nieruchomości obiektów zbędnych w działalności gospodarczej (w kontekście zmian wprowadzonych na mocy ustawy z dnia 25 czerwca 2015 r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
a) znaczenie decyzji, o której mowa w art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlanego
b) moment wywarcia „skutku podatkowego” decyzji o nakazie rozbiórki
c) opodatkowanie gruntu pod budynkiem objętym decyzją o nakazie rozbiórki
d) problem zgodności regulacji z Konstytucją RP.
4. Obiekty nieprzydatne w podatku od obiektów komercyjnych.
5. Podstawa opodatkowania budynku w podatku od nieruchomości Podstawa opodatkowania budynków (wysokość w świetle; kondygnacja: czy podest to już kondygnacja, magazyny wysokiego składowania a pojęcie kondygnacji).
6. Podstawa opodatkowania w podatku minimalnym .
7. Obiekty związane z budynkiem (chodniki, place, transformatory, urządzenia techniczne w/na budynkach, namioty, transformatory i inne obiekty tymczasowe) a podatek od nieruchomości.
8. Granice środka trwałego w podatku minimalnym –problem obiektów pomocniczych, wielość budynków etc..
9. Ewidencja gruntów i budynków – praktyczne znaczenie dla wymiaru podatku od nieruchomości .
10. Początek i koniec obowiązku podatkowego.
11. Podatnik podatku od nieruchomości a podatnik podatku minimalnego.
12. Minimalny podatek dochodowy a „zwykły” podatek dochodowy – próba rozwiązania zagadki.
13. Minimalny podatek dochodowy a zasada ustawowego nakładania podatków (art. 217 Konstytucji RP).
14. Problemy zgłaszane przez uczestników szkolenia.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa
- jednej osoby - 590 zł netto + 23 % VAT
- dwóch osób z jednej firmy - 550 zł/os netto + 23 % VAT
Uwaga oferta first minute!
przy zgłoszeniach do 13 kwietania2018 r. obowiązuje cena promocyjna – 500 zł/os netto + 23 % VAT*
*podane rabaty nie sumują się.
Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, indywidualnych konsultacji z wykładowcami, przerw kawowych oraz obiadu.
Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.
Termin
Zajęcia odbywać się będą w centrum Warszawy w godzinach: 10.00 – 15.30.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
Kontakt
Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowych in-formacji udziela:
Martyna Radzikowska
tel. 22/464 97 09,
fax (22) 46-49-752, 53-70-181
e-mail: martyna.radzikowska@irip.pl
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na po-twierdzeniu konto.
Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury.
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania.
Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.
>>> powrót